tisdag 13 oktober 2009

Nu har hösten kommit hit

Nu har hösten kommit hit! Den kom så tvärt och märkbart, man kunde t.o.m säga till barnen precis när det blev höst. Jag. Lillebror, Storasyster och hennes klasskompis Maja satt ute på balkongen i solskenet och åt lunch, helt plötsligt började det blåsa och bli kallt, luften blev full av höstlöv och det började regna. När min man kom hem från jobbet fick han i uppdrag att bära in alla mina blomkrukor i trappuppgången (tur att vi har stort trapphus) och att plocka ner alla äpplen som var kvar i äppleträdet. Inatt har det regnat och blåst, idag är det nästan storm ute och uppe på de högsta bergstopparna (ca 3.000m) kunde det komma snö idag. Lyckligast är nog Storasyster, för att hon vet att när det väl blir höst så är det inte så långt kvar till hennes födelsedag.
Nu är de två stora barnen på skolan, mannen på jobbet, hunden ihopkurad i ett hörn på terassen, jag vid datorn och Lillebror ser på sin "bästa film", en veckan har det varit "De 12 dansande prinsessorna" både morgon, middag och kväll... Vi alla kan alla repliker utantill vid det här laget...
Men snart ska vi åka till dagis för engelskalektion, tur att min bil är lagad nu så man slipper att gå i ovädret!

Inga kommentarer: