fredag 9 oktober 2009

Min färgglada balkong

Önskar att ni kunde se min färgglada balkong, förutom alla mina stora rosa blommande hängpelargonier så har jag idag lagt in 17 burkar med en grönsaksblandning - röd paprika, morötter, blomkål, kål, persilja, selleri, i 10 dagar ska de stå i höstsolen på balkongen och sen är de färdiga att äta, jättegott som förrätt eller till kött och potatis. Jag har hållt mej i köket hela eftermiddagen, gjorde en dos vindruvssaft och har hackat och rensat olika grönsaker som jag fryst in (paprika, squash, persilja, mm), så nu är vi redo för vintern!!!!

Förövrigt tillbringade jag, mannen och lillen förmiddagen i Sofia på banken och hos Notarius, fixade olika fullmakter och bankkonton mm för firman jag startat.

Ute är det 30 grader och strålande sol, Storebror kom just hem från teaterskolan och Storasyster kom hem från en grannkompis, svårt att hålla dem inne och skriva läxor när kompisarna ropar på dom utanför....

Storasyster har i dagarna blivit jättebra kompis med en tjej från hennes klass, de bor en gata från oss i ett stort lyxigt nybyggt hus, de har nyss flyttat in och känner inte så många här än, mamman är trevlig och det är bra att vi kanske kan hjälpa varandra med hämtningar på skolan, mm.

Inga kommentarer: