lördag 3 oktober 2009

Höstregn, tandläkare och barbiehus

Hela natten och hela dagen har det regnat, nu börjar det kännas att vi går mot höst... I morses skulle mannen till tandläkaren för att fixa en tand, jag passade på att följa med för att hon skulle titta på en av mina tänder också. Och Lillebror och Storasyster fick följa med, bara Storebror var hemma själv. Alla fick vi chansen att sitta ner i tandläkarstolen, min tand fixade hon på ett litet kick, det var bara en missfärgning som hon slipade bort. När hon såg Storasysters mjölktand som växte på sned och var ur vägen för de permanenta framtänderna som är på väg fram, så sa hon att den måste ut så snabbt som möjligt. Storasyster började genast darra och tårarna började rinna.... Medan mannen fick sin tand lagad satt jag och övertalade och övertalade och lovade allt möjligt, tillslut gick hon med på att dra ut tanden om hon fick en barbiedocka.... Men det var med tårar och rädsla och bedövning som tanden kom ut.... Och sen var det förstås Lillebrors tur att få sitta lite i tandläkarstolen och åka upp och ner och se sej i spegeln... Och sen åkte vi och inhandlade en barbie Belle (Skönheten och odjuret).

Efter en god lunch med lax, så åkte Storebror på väg till en kompis på kalas, och jag, Storasyster och Lillebror gjorde ett barbiehus, jättefint blev det, man kan göra det mesta av banankartonger och lite fint prinsess-omslagspapper och glitter och gamla tyger och spetsar.... Perfekt pyssel för en regnig innedag!

Jag hann med en prommenad med hunden när regnet höll upp en liten stund, skönt att komma ut lite. Man har liksom vant sej med att leva ute den större delen av dagen sedan i maj....
Nu är det lördagsgodis och film som gäller.... Veckans höjdpunkt!!!

Inga kommentarer: