onsdag 21 oktober 2009

Kom just hem från en långpromenad med hunden, njöt av det vädret och alla fina höstfärger ute. Vi har haft ganska regnigt veckan som varit, då uppskattar man solen när den tittar fram igen. Idag var det 20 grader. Fick en extra energikick av det vackra vädret plus att allt damm syns så väl när solen skiner, så idag har jag putsat fönster och dammat och torkat så det glänser här hemma...
Dagarna går så fort, i morses när jag bäddade sängarna känndes det som om jag redan gjort det alldeles nyss, men det måste ha varit igår... Det börjar bli trögt att gå upp klockan 7, mörkt ute och kroppen vill gärna sova en stund till. Tur att det inte är så länge kvar tills vi ska ställa tillbaka klockan... På mornarna är det ett jonglerande att bre mackor och packa matlådor till alla som ska iväg, väcka barn och fläta hår, kolla om allt är med i ryggsäckar och om kläderna sitter på rätt håll, samtidigt som man ska fixa frukost till skolbarnen och välling till lillen... Men vi brukar alltid få en mysig liten stund vid frukostbordet då jag läser ett stycke ur barnbibeln.
Idag var Lillebror hos ”Sölen”, lät som om han pratade om min kusin Sören, men det var frågan om klippning hos frisören... Lillebror var så duktig och satt så stilla, efteråt var han så stolt över sin nya fina frisyr... Kort kommer när vi fått kameran lagad....
Här om dagen köpte jag tre vackra rosa rosenbuskar, har just satt dem i vatten och ska plantera dem imorgon, blir nog fint till sommaren... För övrigt har vi fått lite nya gäster i trädgården – mullvadar. De gräver så det fräser om det, hög efter hög... och Ammy gräver desto mer i sin jakt på de små liven... Någon som har tips på hur man blir av med mullvadar (utan att det är giftigt för hunden..)
Lillebror har just vaknat och sitter i mitt knä, när jag var ute med hunden så hade han somnat framför filmen med ”Sessena” – de 12 dansande prinsessorna... Så går det när man inte sover middag utan är ute och cyklar istället... Han cyklar jättesnabbt med stödhjulen, och pappa springer efter för säkerhets skull...
Mannen tog just en joggingtur och jag sitter och väntar på att en kompis med barn ska komma förbi snart... Och sen blir det nog pannkaka till kvällsmat....

Inga kommentarer: