tisdag 13 oktober 2009

den 13:e...

Det 13:e oktober.... För mej var det till en början en lugn och stillsam dag ensam hemma med lillen, busväder ute, stack bara ut näsan lite för att ta in de sista blommorna från balkongen...
Hade engelskalektion på dagis, 12 st 3-4-5-åringar i 45 minuter lektion i engelska!!! Men de är så duktiga, småttingarna. Och dom är så goa. När jag kommer in på dagis så har jag genast en skock runt mej som bara kramar mej och ropar "Annki, Annki". Imorgon ska vi ha föräldramöte på dagis, ska vara med, tycker det är roligt att ha kontakt med föräldrarna också och Radka (som har dagiset) ville gärna att jag är med och pratar lite om engelskan.
Den 13:e, inte för att man tror på sånt med otur mm, men det kan ju flyga någon tanke genom huvudet... I morses efter hundprommenaden kom min man och sa att han inte kunde hitta sin ganska tunga silverkedja, vi letade överallt utan resultat och trodde han tappat den ute..
På em var Storasyster hemma hos kompisen Maja och Storebror på ritning.. trodde jag, han skulle komma hem vid 15.30-16.00.. Men ingen pojke dök upp och vid fem-tiden började jag ringa runt.. hans telefon svarade inte och inte kompisen Nickis... Hade ingen telefon till teckningsfröken... Ringde mannen och bad honom åka en runda med bilen på väg hem från jobbet och kolla om han kunde hitta sonen.... Till slut fick jag tag i en annan klasskompis mamma som ringde sin dotter - och hon hade lite information - att någon film skulle spelas in och att Storebror och kompisen Nicki genast ställt upp som frivilliga statister.... Men vid sjutiden åkte jag till skolan och letade efter sonen, tillslut hittade jag honom på väg hem med kompisen Nicki.... De var nöjda och glada över att få vara med på en inspelning av en film på skolan och de hade fått både pizza och kexchoklad under tiden som inspelningen höll på... Bara att de glömt ringa hem och berätta att de skulle komma hem sent... Nästa vecka ska de vara med på inspelning igen....
Och när jag hämtat Storasyster hos kompisen så gick jag jag igenom hennes ryggsäck för att kolla läxor mm, och vad hittade jag i ett litet sidofack? Jo, mannens silverarmband... Lillebror hade lagt den där på ett så säkert ställe!
Kvällen den 13:e slutade med en trevlig stund kring köksbordet med nybakade frallor!
Nu är barnen lagda och jag och mannen ska se en film tillsammans. Go natt!

Inga kommentarer: