lördag 22 november 2008

En morgon nar vi vaknar ar hela varlden vit...

I morses nar vi vaknade var det vitt ute! Hela natten hade det stormat och blast, alla lov fran var tradgard hade blast over till grannens valkrattade tradgard, tradgardsmobler hade fart hit och dit av stormen, och pa morgonen borjade det snoa. Pa tva timmar var det tjockt med sno ute. Jag korde de tva stora till simskolan pa morgonen, och aven jag passade pa att simma en timma i det harliga 28-gradiga mineralvattnet. Sen satt vi och njot i en varm jakusi (37 grader)och tittade ut genom fonstren pa den snoiga naturen utanfor SPA-centret. Harligt!
Nar vi skulle hem blev det en speciell upplevelse, jag tog den vanliga vagen som jag brukar, en superbrant backe, bara det att jag inte tankte pa att jeepen har lite daliga dack... Och nar jag blev staende mitt i uppforsbacken pa tvaren visste jag inte vad jag skulle gora, det gick inte att kora mer uppfor, och nar jag provade att backa sa bara slirade bilen och kanade, och utmed hela backen stod det bilar parkerade. Da kom det tva anglar, ja, jag tror de var anglar i alla fall.... en lite tjock gubbe som raskt plockade ut en spade ur sin bil och en tuff kille med skinnjacka som sag ut som om han alltid velat provkora en jeep Mitsubishi Outlander, han blev bara glad nar jag fragade honom om han kunde vanda bilen at mej... Gubben gravde och skottade och killen korde fram och tillbaka, och tillslut var bilen vand... Samtidigt kom mannen barandes pa lillen, jag hade i paniken ringt aven honom, sa han korde oss tryggt och sakert anda hem....



Ammy funderar pa om hon ska vaga sej ut....

Inga kommentarer: