torsdag 13 november 2008

Med en liten sovande i knat tillsammans med laptopen, och tva sma sovande i sina sangar kan jag antligen ta ett djupt andetag och kanna att jag lever. Nar det ar lugnt och tyst har vill man nastan inte ga och lagga sej, det ar sa harligt att bara hora tystnaden...
I formiddags hade jag engelskalektion pa dagiset, med en grinig lillebror pa armen var det inte latt att undervisa 16 sma 3-4-aringar i engelska....
Pa eftermiddagen var jag ute och for i storstadstrafiken... tacka vet jag var lilla stad, har finns det bara en rondell och inga trafikljus, men bara man kommer nagra kilometer bort kommer man till en korsning dar det star "Belgrad" till vanster och "Aten" och "Istanbul" till hoger. Pa fyrafiliga gator i trafik-kaoset och med tva pojkar dar bak for jag till ett shoppingcenter och inhandlade det nodvandigaste infor storasysters fodelsedag imorgon, presenter, ballonger, cerpentiner, tartbottnar, godis.... Imorgon ska det bli tarta pa skolan och pa lordag barnkalas har hemma!!!

Inga kommentarer: