onsdag 19 november 2008

Onsdag kvall

Onsdag kvall, Lillebror hoppar i soffan utan en trad pa kroppen, Storasyster malar, Storebror gor laxor. Mannen ar pa mote. Hunden ar instangd i garaget, hon loper nu och kandidaterna star pa led utanfor staketet, igar kom en liten liten pincher t.o.m. in under den smala springan mellan staketet och marken, och idag forsokte aven en dalmatinerherre att ta sej in... Sa damen i fraga far halla sej inne tills vidare....
Storasysters froken ar sjuk hela veckan, sa jag har tva barn hemma pa formiddagarna nu. Igar fick de bada hanga med pa engelskalektionen jag hade pa dagiset. Idag var vi och handlade i Sofia. Sen var det bara att kora storasyster till konstgymnastiken och samtidigt hamta storebror fran skolan sa att han kunde vara hemma en timma och ata lunch innan teaterskolan borjade. Nar jag korde honom till teatern hamtade jag storasyster samtidigt.... Fram och tillbaka med jeepen pa de lite haliga gatorna har hos oss.... Ovriga dagar ar det aven konstskola, simning, piano...
Nu ar det snart nattningsdax, kvallsmat, pjamasar och boklasning, det ar roligt nu nar de tva stora uppskattar lite spannade tjocka hoglasningsbocker -inte bara Bamsetidningar utan tex Mio min Mio, Saltkrakan, deckarbocker, mm... Godnatt :o)

Inga kommentarer: