torsdag 18 mars 2010



Underbara soliga vårmornar, barnen vaknar av sej själva redan klockan 6.30, annars brukar jag väcka dom 7.15... Njuter av vädret och våren som är på väg....
Barnen har åkt iväg till skolan, mannen till jobbet, lillen tittar lite på Bullerbyn och jag har just satt på en stor gryta köttsoppa och fyllt tvättmaskinen. Nu har jag ätit frukost och läst lite svenska nyheter.. vad skulle man göra utan internet?
Nu ska vi snart åka iväg till alla underbara barn på dagis och ha engelskalektion... Men passar på att ta det lite lugnt på morgonen, härliga rofyllda mornar...
Eftermiddagarna fylls av allehanda program, ibland är man alldeles slut på kvällen, konstgymnastik, teater, piano, simning... och så alla dessa läxor. I förrgår hade min lilla förstaklassare följande i läxa: en sida text att skriva av från läseboken -välskrivning, en sida diktamen, 5 svåra ord att skriva 10 ggr, 3 texter från läseboken att öva sej att läsa bra, en vers med 12 rader att lära sej utantill, en sida i matteboken.... Längtar till sommarlovet mer än barnen tror jag....
Imorgon är barnen i alla fall lediga, det är något jubileum på vår skola, så det blir skönt. Storebror ska dock öva teater hela dagen imorgon, de ska snart ha premiär så då blir det intensiva repetioner framöver. Men huvudsaken är att han tycker det är kul, de har så roligt i teatergruppen och det är en sådan sammanhållning mellan barnen.
..Nu är det dax att göra lite nytta, att se om soppan är färdig och hänga lite tvätt ute på balkongen...

Inga kommentarer: