måndag 2 november 2009

I sängen med datorn, bredvid mej sitter Storasyster och försöker skriva ner namnen på alla hon känner - med bulgarisk skrivstil, Lillebror har somnat bredvid mej, Storebror gör lite danser och hopp och teater för sej själv i sitt rum och mannen har gått in i duschen. Kvällsro med andra ord...
Idag har vi haft en hantverkare här som har börjat röja loss inne på toan, vi ska byta ut kakelplattorna och klinkers, kommer bli snyggt hoppas jag. I lördags när jag och mannen var och tittade runt på klinkers fastnade vi för några klinkers som ser ut som trälaminat, och på golvet blir det mörka, brunsvarta... Kul med lite nytt. Men, jobbigt med allt damm, hantverkare, mm...
I morses var det kallt här, -6 grader, men på dagen blev det soligt och lite varmare, så jag och de två minsta har varit ute och krattat löv.
Sen var pianofröken här och hade lektion med Storebror och Storasyster. Jag har gräddat en pumpa i ugnen, och sen la jag in pumpakärnorna och rostade dom med lite salt, de blir så gott att knapra på, och nyttigt.

Inga kommentarer: