lördag 26 februari 2011

Lördagsgodis

En härlig lördag idag. De senaste helgerna har varit så fulla av program, men idag har vi bara haft en ledig lördag. Pannkaksfrukost, skid-VM på TV från Bansko i Bulgarien, jag hade en engelskalektion på fm, under den tiden lagade mannen lunch - kanin i ugn med rosmarin, champinjoner och vitt vin, gott. Sen lite kaffe och en god kaka, innan jag skickade ut barnen att leka i snön och tog själv en långpromenad med hunden i februarisolen. I eftermiddag har jag börjat röja nere i ett rum i källaren där jag det senaste bara slängt in låda efter låda, kasse efter kasse med julpynt, skolböcker, trasiga leksaker, urväxta barnkläder, mm. Nu har jag börjat ta tag i projektet, men det behövs åtskilliga timmar till innan ordningen blir fullkomlig... Nu har vi ätit kvällsmat och hallonpaj med vaniljsås, och nu smaskar barnen på lite lördagsgodis och tittar på en film, lugn och ro!

Inga kommentarer: