söndag 20 februari 2011

En härlig söndag

En härlig söndag går mot sitt slut. I morses hade vi en god frukost tillsammans hela familjen, det har blivit en tradition att göra varma mackor varje söndagsmorgon.
Och en god stark espresso är väldigt gott till. Idag var vi i otroligt god tid, klockan var inte ens 9 när vi satte oss för att äta frukost, mannen hade varit ute med hunden på promenad samt gjort bilarna rena från all snö (ca 5-6 cm nysnö) och alla var klädda och kammade.
Sen var vi på möte, min man predikade om vår plats i Kristus.Om du kan bulgariska kan du lyssna på mötet här: http://www.novopokolenie.bg/site/ng_live .
Sen hann vi med en lunch på Subway (goda mackor! http://subway.se/hem/) tillsammans med min man innan han åkte för att predika på ett möte i en stad ute i landet. Jag och barnen åkte hem och i bilen lite kaffe och Donkin Dunuts... http://www.dunkindonuts.com/
Eftermiddagen bestod av långpromenad med hunden, och sedan engelska och pianolektion med en av mina små elever. På kvällen blev det ugnspannkaka och lördagsgodis (vi hann inte med det igår eftersom vi var på födelsedagskalas...), och samtidigt som det snaskades godis så satt vi och tittade på Tidsdetektiverna på tv4 Play.
Nu har minstingen somnat bredvid mej här på soffan i vardagsrummet, Storasyster sover inne hos sej, Storebror ligger i sin säng och läser på inför morgondagens historialektion, hunden sover i garaget, elden sprakar i kaminen och jag njuter av tystnaden och ron en lugn söndagskväll.

Inga kommentarer: