onsdag 28 april 2010

Fotboll igen, semifinal... Inget som intresserar mej så väldans... Bara skönt att sitta ner efter en fullprogrammerad dag...

Imorses var vi alla på väg innan klockan hade slagit åtta, de två stora till skolan, mannen och lillen på väg till kontoret och jag på engelska-lärare-seminarium... Intressant, lärorikt, inspirerande... Bra talare och roligt att träffa andra lärare...

På em har det varit full fart, hämta upp Lillebror på mannens kontor, åka med honom och storhandla (fick muta med ett paket tuggummi och en ny freesbe), packa upp, pianolektion med min lilla elev en timma samtidigt som man skulle hitta på tysta aktiviteter till Lillebror, fixa lunch till Storebror som kom hem från teaterövning, förbereda middagen, hämta Storasyster som efter skolan varit hos en klasskompis, hann med att träffa några vänninor - mammor, på ett cafe i parken medan barnen lekte lite i kvällssolen.

Väl hemma vid sju hade jag 5 barn och 2 hundar lekandes i trädgården, när jag väl fick in "mina" så var det pjamasdax och kvällsmat, se över läxor och ryggsäckar, satte på en film och medan Storebror var barnvakt gick jag ut en sväng med hunden. Men nu är barnen lagda, mannen är hemma, tystnad så när som på sportkommentatorn på tv och Whirlpool och Gorenie som jobbar på med disk och tvätt...
Sängen väntar och likaså en ny dag imorgon... Go natt!

Inga kommentarer: