tisdag 20 april 2010

En lugn, regnig tisdagseftermiddag. Mina pojkar leker så glatt tillsammans med Julia - en favoritkompis, och de två grannpojkarna Plamen och Nicki. Storasyster är hos en kompis och leker, snart kommer hon väl hem, då blir det till att skriva läxor med henne. Storebror har redan skrivit färdigt sina läxor och packat ryggsäcken tills imorgon.

Själv har jag varit i huvudstaden idag och blivit lite "klokare", var på en intressant föreläsning om hur man lär barn läsa på engelska, anordnad av Oxford University. Givande undervisning och roligt att träffa andra engelskalärare.

Igår fick Storasyster sin efterlängtade tandställning, nu känner hon sej "stor", nästan lika stor som Storebror, han har ju också tandställning. Men visst gör det lite ont och är lite obekvämt, men det är ju ingen annan i klassen som har tandställning...

Storebror satt igår och planerade sin födelsedag (som är i juli), han blev lite ledsen först när han fick reda på att vi kommer vara i Sverige då, men blev lugnare när jag sa att vi kan ju ha ett kalas när vi kommer hem igen i augusti. Han skrev en lista över vilka vänner han ville bjuda, det blev 28 stycken... Jag sa lite försiktigt att vi kanske kan ta bort några barn från listan...

Igår var jag och Lillebror på "simring" som han kallar det, dvs simning. Det är en härlig och varm mineralvattensbassäng inte långt från där vi bor, vattnet är nog ca 36-37 grader... Det är roligt att se hur Lillebror gör framsteg, han är så modig i vattnet, och är så nöjd med sina nya simglasögon, plockar upp saker från vattnet, mm. Hans högsta önskan nu är att få en simmössa!

Inga kommentarer: