fredag 5 juni 2009

Gorgoljat

Har du någon gång varit i Gorgoljat? Du vet den där lilla byn som ligger uppe i bergen efter att man kört igenom byn Galabovo, som inte ligger långt ifrån den lilla staden Slivnitsa. Och Slivnitsa ligger inte långt från motorvägen ganska nära den serbiska gränsen... Om du varit där, i Gorgoljat, så vet du hur vackert det är, berg, fält, ängar, doft av blommande fläderbuskar, och det enda som hörs är fågelsång och bruset från en å... Jag hade aldrig förut varit i Gorgoljat, inte förrän idag. Om jag visste hur vackert det var där, så hade jag tagit med kameran, och fotat allt det vackra.. Bergen, fälten, getterna, Lillebror uppe på pappas axlar när vi var ute och gick i bergen, 3 barn med stoora glassar, gamla fallfärdiga pittoreska hus....
Bibelskolan hade en två dagars utflykt till denna lilla by, och jag kunde aldrig tänka mej att efter alla håliga och dåliga vägar som vi skumpade fram på skulle komma fram till ett så mysigt hotell. Vi hade en härlig eftermiddag med bibelskolans elever, åt en god middag och på kvällen hade min man ett undervisningspass. En härlig dag!!!

Inga kommentarer: