fredag 5 juni 2009

EU-val

Nu är det snart dax för EU-val. Alla pratar om det, men jag är inte så insatt i den politiska världen. Visst har jag fått ett röstkort i postlådan, men det kändes som en för stor grej att mellan 18-29 maj ta sej till Svenska ambassaden - som ligger på andra sidan Sofia, minst en timmas bilresa härifrån - för att rösta på någon gubbe man inte vet så mycket om som kanske kan göra någon insats för något i Sverige som ligger 250 mil här från mitt liv här i Bulgarien. Och vilka är de bulgariska kandidaterna, och vad har de för vallöften och ståndpunkter? Jag stänger mer än gärna av TVn när alla politiker börjar tjafsa och gnabba och skrika åt varandra...
Och så igår ringer Iva, en kompis som är journalist på TV2, varje söndag kväll har hon ett program där aktuella ämnen diskuteras. Och så ville hon bjuda in mej att diskutera min ställning inför EU-valet utifrån min position som flerbarnsmamma och svenska.... Gjorde jag fel som tackade nej...? Så här efteråt tänker jag att nog är det bättre att ta varje chans man får att ge ut något till andra!!! Så, ta vara på tillfällen du får, det tänker jag göra nästa gång i alla fall!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ibland kan det just vara skönt att höra någon debattera som inte är insatt utan reagerar spontant och ärligt utifrån sitt perspektiv, så säg ja nästa gång!