lördag 25 april 2009

Lite nya bilder...

Här kommer lite nya bilder, mest från förra helgen då det var påsk här... Man har inte så mycket tid framför datorn, vi är mest ute när Våren äntligen kommit!!! Har sått lite persilja och planterat lite blommor, annars är det inte så mycket som hänt i trädgården. Igår samlades vi några mammor nere i parken och plockade skräp och sopade, mycket skräp och ingen som bryr sej, så vi gjorde en insats. Och idag samlades grannarna på lekplatsen uppe hos oss och gjorde rent där, händiga karlar lagade bänkar och trasiga gungor, jag och några andra mammor började anlägga ett alpineum, barnen plockade skräp i påsar, vi var nog ca 20 vuxna och lika många barn. Det är roligt när man samlas och gör något tillsammans, och resultatet blev superbra!!!!
Men nu regnar det och åskar ute, Lillebror sitter halvsovandes i mitt knä, Mannen kom just hem efter att ha tillbringat dagen med Ray Bevan och pastorsmöten, och i köket sitter 5 barn och ritar. Jag hade massa gamla kritstumpar som jag la i en konservburk och smälte, allt blev en färgglad platta som jag sen bröt sönder i "tårtbitar", roliga kritor för regniga stunder.....

1 kommentar:

Indianerna sa...

Oj då. Jag gjorde visst en kommentar lite längre ned. Hoppas du ser den.

Lisa