söndag 15 februari 2009

Punktering på jeepens däck och Rosenbukett

I torsdags lyckades jag punktera ena däcket på bilen... Vinterdäck som vi köpte för någon månad sedan.... När jag parkerade utanför skolan, så såg jag inte en vägskylt som fallit ner på trottoaren och som stack ut med sitt ena elaka vassa hörne som en kniv lite utanför trottoaren. Och när jag åkte förbi så skar den upp ett stort hål i däcket... Och till på köpet hade jag glömt mobilen hemma... Kunde inte ringa vare sej till mannen, efter bilmekaniker eller taxi... Hämtade i alla fall Storasyster på skolan och hennes klasskompis som skulle med hem för att leka. Som tur var hade jag paraplysulkyn i bilen till lillen, det var kallt och lite blåsigt men inte regn, så vi knallade hem i backarna. Väl hemma ringde jag till mannen, han kom hem från jobbet för att tillsammans med bilmekaniker byta däck och få hålet lagat, och istället för att komma med någon kommentar till det som hänt så fick jag en kram, en puss och en stor bukett med rosor!!! Vilken man jag har!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

så gulligt!