måndag 6 juli 2009

Back in Bulgaria

Nu är jag äntligen tillbaka hos min älskade man här hemma i Bulgarien. Det var roligt att vara i Sverige några veckor, men det känns ändå skönt att vara tillsammans hela familjen igen.
Resan tillbaka gick bra, Storebror och Storasyster är ju ganska resvana vid det här laget, och man känner av att de är större och kan hjälpa till lite mer nu. Det var bara lite tröttsamt att vänta 5 timmar i Wien, men vi tillbringade tiden med att gå på McDonalds och att läsa Dalslandsdeckarna. När vi satt på planet i Wien och vi precis skulle starta, så upptäckte de ett tekniskt fel och det blev en halvtimmas väntan inne i planet innan de fixat problemet och vi kunde starta. När maten äntligen kom, så var vi alla jättetörstiga, jag beställde både jos och vatten till alla. Samtidigt kom en gullig flygvärdinna med tusen olika leksaker och pysselgrejor, målarböcker, färgpennor, klistermärken, spel, kort, pussel, mm till barnen, och samtidigt ropar piloten ut i högtalarna att alla måste ta på bälten för vi skulle åka igenom ett molnområde med lite turbulens... Jag hällde i mej 3 glas vatten på 2 sekunder och sen försökte jag så gott det gick att hålla ordning på alla saker... tur att man inte hade en liten skrikande bebis också att hålla ordning på, skönt att Lillebror har ett eget säte nu och är lite lugnare och förstår lite mer. Han tyckte allt på planet var jätteintressant...
På flygplatsen var det skönt att Storebror och Storasyster kunde hjälpa till lite, vi hade ju trots allt 90 kg incheckat bagage, plus fyra ryggsäckar och paraplysulkyn. Storasyster hjälpte till och körde sulkyn, men när vi kom till dörren till ankomsthallen och hon fick se pappa, så glömde hon allt annat och bara sprang rakt in i pappas famn. Stackars Lillebror blev nästan klämd i skjutdörrarna, men allt gick bra... Vi kom hem jåttesent på natten, men vaknade i alla fall i tid så att vi kunde åka på söndagsmöte i Sofia, härligt att träffa alla vänner igen!
Nu är allting här hemma som nytt, Lillebror har fullt upp med att kolla in alla leksaker, Storasyster sköter om alla dockor och gossedjur, och Storebror är ständigt ute med kompisarna...
Igår plockade vi hallon... massvis med hallon... idag ska jag koka hallonsylt! Och idag måste jag nog plocka svarta och röda vinbär.. kanske det blir en god kaka till fikat... Det finns inga körsbär kvar på träden, men min man har snyggt och prydligt frusit in massa bär...
Så småning om ska jag sätta in lite bilder från Sverige, och även lite Bankyabilder.
Nu ska jag ta itu med lite av varje här hemma....

Inga kommentarer: