tisdag 19 maj 2009

Min trädgård

Mina blommor...
Den vackraste blomman av alla....
Efter en lång dag full av aktiviteter är det så härligt att bara ta en liten tur i trädgården och se hur allt växer... Bara koppla av lite och njuta av Guds underverk...
Jag tycker att man inte gör något speciellt på dagarna, ändå känns det som man kör på högsta växeln hela tiden... Barnen ska iväg till skolan på morgonen, ryggsäckar ska kollas och matlådor göras i ordning, jag och lillen ska iväg till dagis, och innan vi åker hemmifrån halv tio ska lunchen vara lagad och huset fixat, engelskalektion på dagis - idag hade jag 16 barn...att få små treåringar och fyraåringar att sitta stilla, ha deras uppmärksamhet OCH att samtidigt lära dom något......, sen hämta Storasyster på skolan, ja, jag och Lillebror hann med en liten glass innan, hem och äta lunch och söva lillen (han blir så otroligt sur om han inte får sova på dagen), hjälpa de större med läxor och pianoläxor.... Storasyster brukar ha en sida med ord eller korta meningar att skriva med kulspetspenna i skrivstil och en sida mattetal (tresiffriga, tex 9-7+3=_)... Jag hann hänga upp en tvätt och planera lite inför kommande engelskalektioner och dricka en espresso i solen innan Lillebror vaknade.. Smörgås och mjölk till hungrig trio, och sen åkte vi ner till centrum för att köpa blomma till Storasysters fröken till avslutningen imorgon, det blev även 3 glassar och sen blev vi sittande på ett cafe, jag och två andra mammor medans barnen sprang omkring och lekte i parken... När det började bli kväll var det bara att samla in lortiga barn, åka hem, fixa kvällsmat som avnjöts ute i trädgården och sen duscha dom smutsiga godingarna och få dom i säng... Och nu ska det bli skönt att själv kunna sätta sej en stund i lugn och ro och så småningom komma i säng.... Go natt!


Inga kommentarer: