måndag 16 mars 2009

Thessaloniki

Ett glatt gäng på konferens i Thessaloniki.... Det var några härliga dagar som jag hade i Thessaloniki. För första gången lämnade jag barnen hemma med mannen i 2 dygn.... Kändes lite konstigt och helt underbart på samma gång att åka iväg.... Konferensen med Christine Caine (Hillsong) och Joanne Ramos (Usa) var jättebra, och förutom mötena hade vi så roligt tillsammans med de andra tjejerna, på resan ner, i Thessaloniki, på Ikea, mm. Jag hann ocksa traffa en go svensk tjej som bor i Thessaloniki, innan hade vi bara pratats vid pa internet, och vi ville garna traffas nar jag var i stan. Programmet for konferensen var ganska sa fullspikat, men vi hann i alla fall att traffas, hon och hennes man tog mej ut pa middag fredag natt mellan kl 23.30 till 02.00, jattegod grekisk mat pa en fullpackad restaurang, det var intressant att se det grekiska nattlivet, fullt med folk ute pa gator och torg och pa ute-restauranger mitt i natten....
Nar jag kom hem fram pa sondagsmorgonen klockan 4 sa var alla utom Storebror vakna och tog emot mej, kramar och pussar i mangd, alla var glada over att mamma var hemma igen!!! Och vilken harlig stor Ikea-pase mamma hade med sej full av svenska presenter, pa sondagen hade vi presentutdelning och sa gott smaskigt fika med Ballerina, Singoalla, Annas pepparkakor och Marabou mjolkchoklad. Mmmm, att det kan vara sa gott med lite svenskt!!!

Inga kommentarer: