fredag 16 januari 2009

Is-kana

Har om dagen var det minus 19 grader pa morgonen, och nar det sedan regnade under natten och det fortfarande var minusgrader ute, sa blev hela Bulgarien till en stor iskana... Bilar och manniskor kanade hit och dit, ingen fick riktigt fotfaste. Men nu har det blivit lite mildare ute, plus att de saltat och sandat overallt, sa nu kan man ta sej fram!!!
Forra veckan hade barnen ved-lov pga kombinationen vinterkyla (minus 15) och gaskris.... Men det ar mysigt att fa ra om barnen hemma lite ibland.

2 kommentarer:

Kristin sa...

Åh vad kallt!!! Men - regnar det när det är så kallt? Tur det är bättre nu så ni kan hålla er på bena/vägen!

För att få awarden in på din sida kan du bara rakt över kopiera från min blogg, det gjorde jag, och tog sedan bort den text jag inte vill ha och så. Den feta texten under bilden hör till awarden, så den kan du ha med också, och reglerna....och så kan du lägga in vem du vill ge till i stället för de jag skrev. Lycka till :)

Kristin sa...

Tillägg...kanske du redan vet...men när du gör inlägg så finns en symbol för att göra länkar, så att du kan länka till annas sida. Jag hade själv missat det, men hittade nu när jag skulle länka till flera bloggar i mitt inlägg :)